OVER ONS

We zijn gedreven om voor en samen met onze klanten rendabele oplossingen te bedenken, uit te werken en toe te passen. Nelson Group is een no nonsense bedrijf, sterk in analyse, strategie, creatie en on hands service. Werelds, wijs en soms een beetje wacko.

PUBLIEK &

NON-PROFIT

STEDEN &

GEMEENTEN

VASTGOED

(MULTI)

NATIONAAL

KMO'S

GEZONDHEID

& SPORT

wim beernaert

WIM BEERNAERT

 

CEO NELSON GROUP

 

Wim Beernaert, CEO van Nelson Group, heeft een ruime ervaring in het adviseren en begeleiden van internationale en nationale bedrijven en organisaties in hun beleidsontwikkeling, groeistrategieën, plan- en projectontwikkeling, project- en procesmanagement, marketing en verkoop, klantgesegmenteerde communicatie en branding.

 

Gestart als directeur van een management consulting-bedrijf –een spin-off van de K.U.Leuven- heeft hij intussen een breed netwerk ontwikkeld van bestuurders, managers, voorzitters die actief zijn in de profit- en non-profitsector.

 

Wim is een van de pioniers in België van plaats- of locatiemarkting. Het ontwikkelen en implementeren van city- en regiomarketingplannen volgens een unieke methodologie is één van zijn specialiteiten die hij ten gelde maakt voor steden, gemeenten en regio’s in België, maar ook over de landsgrenzen heen in landen als Polen, Hongarije, Nederland, Engeland, Noorwegen en Denemarken.

Wim is conceptueel strategisch zeer sterk en kan als adviseur mee de inhoud creëren die nadien vermarkt moet worden.

 

Hij was tevens een van de trekkers van het KIZOK programma, het Kenniscentrum voor Ondernemerschap en Innovatie. Met Nelson Group heeft hij in het kader van Strategisch Innoveren Vlaanderen al meermaals een boost gegeven aan het strategisch innovatievermogen van het Vlaamse bedrijfsleven. Dankzij zijn planmatig analysevermogen en zijn Go-to-Market!-aanpak heeft Wim al tientallen KMO’s begeleid in het bepalen van hun strategie.

 

Als persoon heeft hij een grote affiniteit met het doen werken van crosscompetentieel denken en handelen. Vanuit een grote betrokkenheid en gedrevenheid om tastbare resultaten te boeken, kan hij interne en externe medewerkers aansturen in het vinden van oplossingen die de zaken vooruit helpen.

 

Wim Beernaert wordt vanuit de bedrijfs- en academische wereld frequent als gastspreker uitgenodigd om zijn expertise en ervaring te delen met beleidsmakers in de sector van management en marketing consulting.

Ook het leiden van workshops of seminaries behoort tot zijn competenties.

 

 

freddy van reymenant

FREDDY VAN REYMENANT

 

MANAGING PARTNER

 

Freddy Van Reymenant, managing partner van Nelson Group, heeft zo’n vijftien jaar als account director klanten begeleid in de ontwikkeling en creatie van hun marketingcommunicatiecampagnes, en dit voor zowel profit als non-profit organisaties en ondernemingen. JP Morgan Bank, De Lijn Vlaams-Brabant, Fost Plus, Intersoc (de vakantie-organisator van de Christelijke Mutualiteiten), het Ministerie van Binnenlandse Zaken, Steunpunt Algemeen Wezijnswerk, de stad Genk ... konden op hem een beroep doen voor het uittekenen van de juiste communicatiestrategieën en de vertaling ervan in doelgroepgerichte campagnes en acties.

 

Sinds begin jaren 90 staat Freddy Van Reymenant in voor het algemeen management en het financieel en administratief beheer van Nelson Group. Hij beschikt over een brede ervaring met algemeen financieel management, en in het bijzonder met overnames, fusies, internationalisering, financieringsdossiers, investeringsprojecten in vastgoed.

 

 

guy liefsoons

GUY LIEFSOONS

 

BUSINESS DIRECTOR

 

Guy Liefsoons is een doorwinterde marketeer en communicatiestrateeg. Hij heeft een ruime expertise in BTC en BTB, zowel bij KMO’s als bij multinationale bedrijven. Guy is sinds 2009 bij Nelson en was voordien 20 jaar marketeer bij het toenmalige Kraft Foods (vandaag Mondelez).

 

Guy behartigt en begeleidt klanten in strategische marketing, customer centricity, communicatie en webstrategie.

 

 

veerle robbrecht

VEERLE ROBBRECHT

 

CLIENT SERVICE MANAGER

 

Veerle Robbrecht, client service manager, beheert een aantal key accounts van Nelson Group. Keyware, de Provincie Oost-Vlaanderen, de Belgische Vereniging voor Urologie ... zijn enkele klantenportefeuilles waarvoor zij verantwoordelijk is. Op basis van hun wensen en verwachtingen ontwikkelt Veerle mee communicatie- en brandingstrategieën die specifiek gericht zijn op de te connecteren doelgroepen. Zij staat mee in voor onder meer presentaties, het coördineren van strategische werkvergaderingen alsook het managen van concrete campagnes en acties zoals bijvoorbeeld het organiseren van events waarvoor zij het ganse traject -van briefing tot evaluatie- voor haar rekening neemt.

 

caroline boels

CAROLINE BEULS

 

CLIENT SERVICE EXECUTIVE

 

Caroline Beuls, client service executive, is verantwoordelijk voor klanten als het zorghotel Drie Eiken, Solucious (een enseigne binnen Colruyt Group), MICAS (KU Leuven), CityDepot/bpost ... Caroline begeleidt haar klanten in het zorgvuldig opstellen van een doelgroepgerichte briefing in functie van de beoogde communicatie- en brandingcampagnes. Zij staat tevens in voor het organiseren van kwalitatief en kwantitatief onderzoek, en het verwerken van de resultaten ervan tot relevante inzichten voor het bepalen van een strategie of positionering. Caroline is tevens vertrouwd met de nieuwste trends inzake social media en online branding.

 

chiara muchez

CHIARA MUCHEZ

 

CLIENT SERVICE EXECUTIVE

 

Chiara Muchez, client service executive, is onder meer actief op het terrein van citymarketing en communicatie-opdrachten voor lokale non-profit organisaties en verenigingen. Zo beheert zij klanten als het OCMW van Mechelen, Dijledal (huisvestingsmaatschappij in Leuven), de handelsvereniging Leuven Handelt, de Liberale Beweging voor Volksontwikkeling, gemeenten als Lanaken, Rotselaar, ... alsook een aantal onderwijsgerelateerde instellingen als het DIA (Damiaaninstituut Aarschot) en het Vlaams-Brabantse consortium Volwassenenonderwijs L4.

Chiara ondersteunt de klanten in het ontwikkelen van pragmatische communicatietrajecten, op basis van relevante bevindingen en inzichten.

 

annelies bolle

ANNELIES BOLLE

 

CLIENT SERVICE MANAGER

 

-  Project management

-  Assistentie marketingcommunicatie

 

 

daphne poets

DAPHNE POETS

 

CLIENT SERVICE EXECUTIVE

 

 

ludwig desmet

LUDWIG DESMET

 

CREATIVE PLANNER

 

-  Creatieve strategie en coördinatie

-  Conceptueel

-  Copywriting

 

 

hugo verstraeten

HUGO VERSTRAETEN

 

ART DIRECTOR

 

-  Conceptueel

-  Brand design

-  Opmaak print

 

 

nico nelsen

NICO NELSEN

 

STUDIO PLANNER / ART DIRECTOR

 

-  Beheer grafische studio

-  Ontwerp

-  Opmaak digitaal

 

 

stefan leempoels

STEFAN LEEMPOELS

 

GRAPHIC DESIGNER

 

-  Grafisch ontwerp

-  Opmaak

 

 

Nelson Group, Vaartdijk 3 bus 501, 3018 Leuven, T +32 (0)16 28 46 10

© Nelson Group 2014